vrijdag 23 september 2011

Fotoshoot

Gisteren was het dus zover: afgesproken met Tiemen van Haver in Brussel-Zuid om wat foto's te maken. SPANNEND! Ik blijf keer op keer zenuwen hebben voor zo'n fotoshoot. Moet ik dringend leren controleren.

Desondanks we pas om 13u hadden afgesproken, was ik toch al om 10u30 gearriveerd in het Zuidstation. Rond 11u30 zou het lief daar ook arriveren en ik wou op voorhand al eens rondlopen om wat locaties te checken. Voor mijn stage bij De Standaard (in 2008) heb ik schrijfster Sophie de Schaepdrijver nog gefotografeerd gehad in het Illy-cafeetje daar, dus daar ging ik weer naar op zoek.

(Foto is een schermafbeelding van mn eigen website)

Sophie de Schaepdrijver







































Ik loop altijd overal veloren, dus het heeft even geduurd vooraleer ik dat had teruggevonden. Maar die leuke zetels daar waren er precies weg... Al zoekende kwam ik wel voorbij een leuk bruin café (ja, in het midden van het station..) wat er heel karakteristiek uitzag. Voorts wou ik ook nog dankbaar gebruik maken van de perrontrappen en het Hortaplein net buiten het station. Goed, met die locaties in het achterhoofd wachtte ik op het lief dat snel zou arriveren.

Tiemens trein arriveerde stipt om 13u en ik zag hem al van ver aankomen. En ik die eerst bang had om hem misschien niet te herkennen. Onterecht zo blijkt. Ik had gehoopt dat de zenuwen wat zouden wegebben na de eerste ontmoeting, maar dat was helaas niet zo. Na een broodje van de Panos gingen we richting 'bruin café' om iets te drinken en vooral, het ijs te breken. Tiemen is zelf van Gent, en mijn vriend zit op kot in Gent, die twee waren dus honderduit aan het vertellen over welke café's daar zeker de moeite zijn, ik luisterde aandachtig :) Ik probeerde er ook wat foto's te maken, maar de sfeer in mijn foto's was nog niet half zo mooi als dat ik in mijn hoofd voorzien had. Jammer! En ik kon dat niet oplossen, wat ik vreselijk vervelend vond. Samen met mijn vriend had ik nog een andere locatie ontdekt (vooraleer Tiemen er was) en daar gingen we vervolgens foto's maken. Was op de eerste verdieping van het station, waar het ruim, leeg en vooral rustig was. Eindelijk het gevoel dat ik toch wat goede foto's aan het maken was.

Joachim






































(enkele foto's van Tiemen zelf volgen later)

Na nog wat foto's gemaakt te hebben op het Hortaplein stelde Tiemen zelf voor om nog naar Gent te gaan. Hij wist te vertellen dat zijn oude school een oud ziekenhuis was, en dat het daar wel de moeite was om foto's te maken. Na een megaspurt om de trein te halen (die gelukkig 5min vertraging had, danku NMBS) gingen we richting Gent. En inderdaad, een prachtig gebouw, lange gangen, grote tuinen.

Ondanks mijn zenuwen vond ik het een zeer geslaagde fotoshoot. Maar ik besef wel dat ik nog heel veel moet leren. Zoals mensen 'dirigeren' en vooral mijn zenuwen onder controle krijgen. Maar men kan alleen maar leren door te doen, dus in dat opzicht ben ik toch al half gewonnen ;) Tiemen zelf was een gedroomd model! Ten eerste al omdat hij speciaal naar Brussel wou komen. Voorts vond hij alles goed en ja hij 'pakt goed op papier'. Ik vond het echt enorm tof dat hij ons nog meevroeg naar Gent. Voor't zelfde geld kon het hem allemaal geen moer schelen, en wou hij zo snel mogelijk, alleen, terug naar Gent.

Ik vond het een zeer vermoeiende dag met zeer pijnlijke voeten als gevolg, maar ik zou het meteen opnieuw doen als ik de kans kreeg! Misschien wel met andere schoenen.




























Woensdag 28 september komt overigens Quichote's Island in de zalen. De film waarin hij debuteert! Ik heb het al gezegd, maar ik zeg het nog eens: ALLEN DAARHEEN!


Vanavond staat er een MARSHMELLOW COCKTAILFEESJE op het programma van een vriendin van mij. Dat belooft! Ben ook van plan daar te fotograferen, dus die foto's zullen hier binnenkort ook verschijnen!


Tot snel!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten