maandag 17 oktober 2011

Doka

Dit weekend was het zover: FOTO'S PRINTEN! Analoog, zwart-wit en in een geïmproviseerde doka, thuis in de kelder, samen met een fles porto en het lief. Enkele weken geleden hadden we datzelfde lief zijn zwart-wit fotorolletje al ontwikkeld, nu was het dus tijd voor het straffere werk.

Viavia hadden we reeds een vergroter, ontwikkelbaden + tangen, rode + groene lamp en papier op de kop kunnen tikken. Na het professioneel verwijderen van al het stof (dank u, vochtige doekjes en mama) en de vervanging van de hallogeenlamp (danku, papa) were they ready to rumble.

Het was in het begin wat zoeken naar de juiste belichtingstijd (op school had ik bijna altijd voldoende met +/- 5 seconden, hier duurde het een minuut!), en ook het beeld kregen we niet helemaal scherp maar het resultaat mag er zijn!





(Foto's zijn gemaakt met een smartphone, kan het contrast nog groter!)
Volgende keer moeten we er wel meer onze tijd voor nemen. Ik was vergeten dat daar toch behoorlijk wat tijd in kruipt wil je alles goed doen! Dit is zeker niet de laatste keer dat ik weer zelf foto's ga printen. Ik ga wel op zoek gaan naar een iets betere, minder oude vergroter. Deze werkt zeer goed, maar is toch al oud en de negatiefhouder is stuk. En het staat als een rots boven water dat, wanneer ik alleen woon, sowieso ergens een dokaruimte wil inrichten ;) 

Mijn dierbare PEN is ook verkocht! Aan the lovely Nathalie Weenen. Check zeker ook haar website, want ze maakt superleuke hebbedingetjes!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten